Založ si blog

Prečo som a rozhodol kandidovať ?

Som rodený Bratislavčan. Do svojich 6 rokov som býval v mestskej časti Nové Mesto. V roku 1986 sme sa presťahovali do Vrakune.

Vrakuňa vyzerala inak, nestálo z novej časti vôbec nič, všade boli rodinné domy. V rokoch 1987 sa to však zmenilo, vačšina rodinných domov padla za obeť schválenej výstavbe a vyrástlo tu relatívne veľké sídlisko. Dokonca aj Pentagon bol vtedy slušné miesto.  Bol majetkom Hydrostavu a bývali tam väčšinou mladé rodiny.

Pentagon

Keďže som cestoval na strednú školu do centra mesta, bol to asi prvý moment, kedy som pociťoval zmenu kvality dopravy. Začínali byť prvé zápchy, na ktoré si pamätám, aj so zmenami trás autobusov. Druhá vec, na ktorú si pamätám v súvislosti s Vrakuňou je zmena Pentagonu. Áno, toto chronicky známe miesto Bratislavy a Vrakune. Kedykoľvek sa ma niekto opýtal, kde bývam a povedal som že vo Vrakuni, prišla otazka: „tam kde Pentagon?“  Pentagon je zaujimavá stavba, umiestnená pod úrovňou cesty, pred ktorou je zeleň. Je na území Vrakune, ale aj priamo na hranici mestkej časti Podunajské Biskupice. Je, žial pravda, to čo sa hovori o Pentagone – jadro kriminality a drog. Nemyslím si, že sa veľa zmenilo, odkedy je starostom Vrakune Ladislav Fatura. Veľa ľudí ho volilo, pretože bol nezávislým kandidátom, bývalý policajt s plánom, ako dostať drogy preč z Pentagonu a tým ho vyčistiť. Nemyslim si, že sa mu to podarilo a to nielen v otázke Pentagonu, ale aj preto, ako vyzerá Vrakuňa dnes. Nie je to žiaľ chyba len starostu, ale aj poslancov mestskej časti a pracovníkov na miestnom úrade. Je to jeden z dôvodov, prečo kandidujem za poslanca Vrakune.

Miestny úrad

Bývam tu 24 rokov, pred 4 rokmi som sa presťahoval, ale zostal som verný Vrakuni. Ako majiteľ bytu som si absolvoval moje prvé domové schôdze a začal sa detailne zaujimať o fungovanie správy domu. Na základe návrhov niektorých mojich susedov, som sa stal zástupcom vlastníkov bytov. Tuto nedoceňovanú funkciu robim dobrovoľne uz dva roky. Počas tohto obdobia som pochopil, aké neefektívne a  nepružné je fungovanie miestneho úradu, ale aj mesta samotného. Nakoľko nie som človek, ktorý sa vzdáva, ale snaží sa poukazovať na problémy a riesiť ich v súlade so zákonmi tejto krajiny, rozdodol som sa kandidovať na poslanca Vrakune, s podporou Strany Demokratickej Ľavice.

Mojim jasným cieľom je dosiahuť, aby samospráva mestskej časti (miestny úrad) naslúchala problémom občanov, či už priamo, alebo prostredníctvom svojich zástupcov, zmodernizovať a zefektívniť  komunikáciu miestneho úradu, poslancov mestskej časti  a starostu s  občanmi Vrakune.  Som toho názoru, že  susediace mestské časti musia spolu komunikovať a tak presadzovať v rámci mesta jasný postoj k výstavbe, doprave a údržbe zelene.  Nestotožnujem sa tiež s názorom súčasných predstaviteľov mestskej časti, že zeleň má ustupovať výstavbe. Budem presadzovať jej ochranu a rozvoj.  Chcem, aby sa sem vrátil poriadok,  aby papiere neboli všade len nie v koši. Aby na miesto košov v mestkom parku nebolo len spálené miesto a  ľudia sa nebáli isť večer po ulici.

Lesopark Vrakuňa

To sú naozaj len stručné body môjho programu a postupne sa Vám na tejto stránke pokúsim vysvetliť,  ako niektoré veci fungujú teraz a ako by som ich zmenil.
Budem rád, ak ich podporíte a podarí sa zlepšiť súčastný stav.

Peter Řehánek, kandidát na poslanca Bratislava – Vrakuňa

Vyúčtovací šok

06.07.2011

Práve z neho sme sa už po mesiaci mohli spamätať. 31. máj je každoročný termín, do ktorého je správca nehnuteľnosti povinný poslať majiteľom bytov vyúčtovanie za predchádzajúci kalendárny rok. Väčšinou toto vyúčtovanie posiela správca poštou. Veď prečo by nedal zarobiť pošte, keď už potrebuje potvrdenie o prebratí. Dokonca niektorí správcovia ako v tomto [...]

A máme po komunálkach

30.11.2010

Ako som písal v predošlých blogoch, budem v nich pokračovať práve preto, že tém je naozaj dosť a nielen v mojom okolí. Sú veci, o ktorých by sme podľa mňa mali hovoriť, pretože sa nás týkajú. V sobotu sa o 20.00 uzatvorili volebné miestnosti. Celoslovenská účasť tesne pod 50%(49,69%), priemer síce pekný, ale Bratislava má len 33,57% a Košice ešte o čosi menej 33,47%. [...]

Tak ako, sneží?

28.11.2010

Ako sa zdá, na celom území Slovenska, dokonca aj v Bratislave. U nás v Bratislave, ale ani v celom našom samosprávnom kraji (VUC) nikto pluh ešte nevidel. Ráno to bude opäť zábava a budú nám tlačiť „kaleráby“ ako všetko zvládajú. V Bratislave po novom má práve zimnú údžbu zabezpečovať spoločnosť A.R.K technické služby, ktorú vybrala verejnú súťaž. [...]

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

Peter Řehánek

O tom čo vidím okolo seba, občas absurdné ale žial pravdivé. Rodený Bratislavčan, On-line marketér.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 51820x
Priemerná čítanosť článkov: 2727x

Autor blogu

Kategórie