Založ si blog

Ako to teda je?

Veľa ľudí sa ma pýta, prečo kandidujem. Čiastočne som to už vysvetlil v mojom pvom blogu.

V prvom rade nesúhlasím s tým a nie je mi jedno, čo sa deje v mestskej časti Vrakuňa a samotnej Bratislave.

Všetky skutočnosti sa začali vynárať postupne pred vyšše dvoma rokmi, keď som sa stal zástupcom vlastníkov bytov a nebytových priestorov v našom dome. Už vtedy mi nebolo ľahostajné, kde bývam a mal som záujem o zveľaďovanie nášho bytového domu. Podotýkam, že dom je spravovaný správcovskou spoločnosťou Spokojné Bývanie, ktorá je vlastnená mestskou časťou. Postupne som zistil veci, ktoré sa vôbec nedodržiavajú zo strany správcu. Z uvedeného dôvodu som sa niekoľkokrát ako majiteľ bytu a zástupca bytového domu stretol s vtedajším konateľom Marekom Hargašom (súčasne zástupca starostu), s ktorým so sa snažil riesiť všetky nutné skutočnosti, niekedy až za cenu ostrejšej výmeny názorov. Dosiahol som vždy jeho prísľub, že všetko v zmysle zákona vyriešia.

Nikdy sa však nič nevyriešilo. Ešte by som povedal, že skôr naopak, namiesto aby pomohol, začal nám komplikovať výstavbu našej domovej kotolne, ktorú sme si ako majitelia bytov riadne schválili na schôdzi. Po vyše 6-tich mesiacoch neustáleho presviedčania výstavbu síce podpísal, ale napokon zo Spokojného Bývania pán Hargaš odišiel a nič ostatné, čo prisľúbil doriešiť, tak nedoriešil. Keďže vedľa nášho domu začal developér pristavovať novostavbu, pekne nám to dal pocítiť. Stažnosti, ktoré sme podávali na stavebný úrad na nedodržiavanie stavebného povolenia pekne potichu ignorovali. Pokúšali sa pred nami utajiť dokonca aj kolaudáciu, takže sa musela zopakovať. Na tej sme riešili konkrétne pripomienky, ale pani zo stavebného úradu všetky ignorovala. Stavba je skolaudovaná aj napriek opodstatneným námietkam, ktoré „skorumpovaný“ krajský stavebný úrad odmietol.
Za posledné roky som pochopil, ako celé vedenie mestkej časti chráni jeden druhého a kryje svoje záujmy.  Nikto z týchto retropolitikov tu nie je pre občanov. Väčšina je tam dve volebné obdobia, niektorí aj dlhšie. Žiaden z týchto politikov nevystúpil a nezverejnil problémy ktoré sa diali posledné roky.

Ja však nie som človek, ktorý rezignuje a povie si, že aj tak sa nič nezmení. Chcem pomôcť k potrebnej zmene a výmene tých, ktorí mali dosť času na to, aby niečo urobili pre svoju štvrť a nie len pred voľbami. Preto som sa rozhodol kandidovať na poslanca miestneho a mestského zastupiteľstva. Počas svojej kampane som rozmiestnil na povolené plochy plagáty a obyvatelia dostali do schránok letáky s mojim programom. Celú túto časť som si riešil sám, verím že nie všetky letáky išli hneď do koša :-), ale niekto si ich pozrel. S občanmi, s ktorými som komunikoval sa program páčil, o niektorých veciach dokonca radi hovorili. Súčasťou mojej kampane je aj písanie blogu. Myslím, že je potrebné, aby sa všetci občania dozvedeli o veciach, ktoré sa vo Vrakuni naozaj dejú. Ich obsah sa opiera o skutočné fakty.

Ja považujem svoj blog ako súčasť verejnej diskusie. Sú v nich skutočnosti, ktoré sa bežní občania nemôžu dozvedieť z oficiálnych zdrojov. Vrakunské listy a „občasník“ Spokojného Bývania, ktoré dostávame do schránok v rámci mestkej časti sú okato zneužívané na propagáciu súčasných predstaviteľov, prípadne politických strán. Tie nám do Vrakune podsúvajú aj kandidátov nebývajúcich vo Vrakuni, ale napríklad v Ružinove. Súčasní poslanci dlhé roky robia všetko preto, aby Vrakuňa vyzerala ako vyzerá, nemajú problém so žiadnou výstavbou, aj na úrok zelene. Niektorí kandidáti na starostu neboli schopní odpovedať ani na štandardne položené otázky k ich programu, ktoré boli zverejnené na serveri vrakuna.net. Ja občanom odpovedám na maily, prispevky v diskusiách a osobne položené otázky a v písaní blogov budem pokračovať aj po voľbých, či budem, alebo nebudem zvolený. Myslím, že je nutné o veciach otvorene hovoriť, veď sa dotýkajú nás všetkých.

Ak sa mi podarí uspieť, chcem presadzovať hlavne záujem občanov celej Vrakune, nech bývajú na akejkoľvek ulici. Samospráva Vrakune aj celý miestny úrad musí začať normálne komunikovať s občanom, či už elektronicky, tak aj osobne. Nemôže sa stať, že úradníčka má arogantný prístup, alebo sa bude tváriť, že ju občan obťažuje. Úradník je tam v prvom rade pre občana a nie občan pre úrad. Taktiež celé vedenie mestskej časti musí informovať občanov o tom, čo robia  poslanci a starostovia, čo a ako schválili a čo je hradené z našich daní. Myslím, že nemusím rozpisovať celý môj program. Je k dispozícii každému na mojej webovej stránke www.rehanek.sk .

Nakoľko kandidujem s podporou politickej strany SDĽ, je asi na mieste vysvetliť, prečo to tak je. Veľmi dlho som rozmýšľal, či kandidovať ako nezávislý, alebo s podporou určitej strany. Tlak veľkých politických strán je naozaj veľký, a v súčasnosti Vrakuňa má starostu, ktorý kandidoval v tom čase ako nezávislý, čo by mohlo byť tiež na škodu. Keďže nie som členom žiadnej politickej strany, rozhodol som sa poslať prihášku s vôľou kandidovať s podporou SDĽ. Veľa mojich známych sa ma pýta, prečo práve SDĽ. Ja sám sa ich následne pýtam, a prečo nie? Táto strana nemá nič spoločné s predchádzajúcou stranou SDĽ, ktorá zanikla, napriek tomu, že si to veľa ľudí myslí. Strana SDĽ je novozaložená strana, nemá za sebou žiadnu kauzu, žiadny pochybný tender, rozdávanie bytov a podobne. Do ničoho ma nenútia a nikto mi neprikazuje, ako má vyzerať moja kampaň a čo mám robiť. Bratislava bola doteraz modrá, ako to bude ďalej ukážu tieto voľby. Veď vo Vrakuni máme posledné obdobie nezávislého starostu a poslancov z KDH a SDKU-DS. Tí sa rozdelili na 3 skupiny: jednu tvorí KDH, SDKU-DS  sa rozdelilo na Občianskych kandidátov a zvyšok zostávajú poslanci z SDKU-DS. Svoje, prepáčte mi za výraz, „prúsery“ si pekne kryjú, nech sú z ktorejkoľvek strany, hlavne že vedenia strán sú spokojné. So stranami ako HZDS, SMK, SNS a podobne, by som svoje meno nikdy nespojil. Čo sa týka SMERu je to podobné. Teraz ma dorazila mýšlienka Fica, že SMER musí ovládnuť Bratislavu a Košice. Ovládajú sa len bábky a postavičky. Takže kandidujem pod hlavičkou SDĽ, ku ktorej je blízka aj strana zelených(SZ). Sú to mladí ľudia, ktorí majú aspoň záujem niečo zmeniť. A napokon nie vždy je to o politickej strane, ale o správnom názore, za ktorým si každý človek musí stáť.

Priatelia, čitatelia, blogeri, choďte 27.11.2010 voliť (môžete len do 20.00 vo svojom volebnom obvode) a dajte svojim hlasom jasne najavo, či cesta kam smeruje vaša mestská časť, alebo aj mesto, ide správnym smerom. Či súčasní, väčšinou už „retro“ -starostovia, -poslanci a -primátori nie sú len ovládané bábky. Každý žijeme, kde žijeme a len my môžeme spraviť toto rozhodnutie a ísť voliť. Je to len na každom z nás. Štastný výber pri krúžkovaní.

Vyúčtovací šok

06.07.2011

Práve z neho sme sa už po mesiaci mohli spamätať. 31. máj je každoročný termín, do ktorého je správca nehnuteľnosti povinný poslať majiteľom bytov vyúčtovanie za predchádzajúci kalendárny rok. Väčšinou toto vyúčtovanie posiela správca poštou. Veď prečo by nedal zarobiť pošte, keď už potrebuje potvrdenie o prebratí. Dokonca niektorí správcovia ako v tomto [...]

A máme po komunálkach

30.11.2010

Ako som písal v predošlých blogoch, budem v nich pokračovať práve preto, že tém je naozaj dosť a nielen v mojom okolí. Sú veci, o ktorých by sme podľa mňa mali hovoriť, pretože sa nás týkajú. V sobotu sa o 20.00 uzatvorili volebné miestnosti. Celoslovenská účasť tesne pod 50%(49,69%), priemer síce pekný, ale Bratislava má len 33,57% a Košice ešte o čosi menej 33,47%. [...]

Tak ako, sneží?

28.11.2010

Ako sa zdá, na celom území Slovenska, dokonca aj v Bratislave. U nás v Bratislave, ale ani v celom našom samosprávnom kraji (VUC) nikto pluh ešte nevidel. Ráno to bude opäť zábava a budú nám tlačiť „kaleráby“ ako všetko zvládajú. V Bratislave po novom má práve zimnú údžbu zabezpečovať spoločnosť A.R.K technické služby, ktorú vybrala verejnú súťaž. [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Peter Řehánek

O tom čo vidím okolo seba, občas absurdné ale žial pravdivé. Rodený Bratislavčan, On-line marketér.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 51823x
Priemerná čítanosť článkov: 2728x

Autor blogu

Kategórie